Zákonné informace
Informace o škole
Informace o škole
podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
(ve znění pozdějších předpisů)
1. Základní škola
Základní škola Praha - Dolní Chabry, příspěvková organizace, byla zřízena MČ Praha – Dolní Chabry jako samostatný právní subjekt k datu 1. 7. 2002 zřizovací listinou ze dne 28. 5. 2002.
Základní škola poskytuje základní vzdělání a její činnost je vymezena zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
Škola je v rejstříku škol MŠMT vedena pod IZO 600039846.
Škola je právní subjekt – příspěvková organizace se dvěma příspěvky:
- Státní příspěvek
- Příspěvek zřizovatele
Údaje o škole:
Název: Základní škola Praha – Dolní Chabry, příspěvková organizace
Sídlo: Spořická 400/34, 184 21 Praha 8 – Dolní Chabry
Telefony: ústředna 233 544 562 (v provozu od 1. 9. do 30. 6.)
vedoucí ŠJ 283 852 235; 604 748 525
hospodářka školy 736 754 937
školní družina E 731 165 610, školní družina A 799 020 860
email: zdenka.chaloupecka@zschabry.cz
www stránky: www.zschabry.cz
IČO: 70970190
DIČ: 008 - 70970190
IZO: 600 039 846
Součásti školy: základní škola IZO 102 261 385
školní družina IZO 112 700 128
školní klub IZO 150 010 877
školní jídelna IZO 102 461 911
Čísla účtů: 213498359/0800 – MÚ
předčíslí 107 – FKSP
předčíslí 19 - ŠJ
Zřizovací listina a jmenovací dekret ředitelky školy jsou uloženy v ředitelně a jsou k dispozici kdykoli po telefonické domluvě.
2. Ředitelka školy
Do funkce ředitelky školy byla s účinností od 1. 7. 2010 na základě výběrového řízení jmenována Mgr. Zdenka Chaloupecká jmenovacím dekretem ze dne 25. 5. 2010.
Ředitelka školy:
a) rozhoduje ve všech záležitostech týkajících se poskytování vzdělávání a školských služeb,
b) odpovídá za to, že škola poskytuje vzdělávání a školské služby v souladu s tímto zákonem
a vzdělávacími programy,
c) odpovídá za odbornou a pedagogickou úroveň vzdělávání a školských služeb,
d) vytváří podmínky pro výkon inspekční činnosti České školní inspekce a přijímá následná opatření,
e) vytváří podmínky pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a pro práci školské rady,
f) zajišťuje, aby osoby uvedené v § 21 školského zákona byly včas informovány o průběhu a výsledcích vzdělávání žáka,
g) zajišťuje spolupráci při uskutečňování programů zjišťování výsledků vzdělávání vyhlášených MŠMT,
h) odpovídá za zajištění dohledu nad dětmi a nezletilými žáky ve škole,
i) stanovuje organizaci a podmínky provozu školy,
j) odpovídá za použití finančních prostředků státního rozpočtu,
k) předkládá rozbor hospodaření podle závazné osnovy a postupu stanoveného ministerstvem.
Ředitelka školy rozhoduje o:
a) přeřazení žáka nebo studenta do vyššího ročníku a povolení individuálního vzdělávacího plánu,
b) odkladu povinné školní docházky a dodatečném odložení povinné školní docházky,
c) převedení žáka do odpovídajícího ročníku základní školy podle,
d) přijetí k základnímu vzdělávání, přestupu žáka a převedení žáka do jiného vzdělávacího programu, povolení pokračování v základním vzdělávání,
e) opakování ročníku po splnění povinné školní docházky,
f) snížení nebo prominutí úplaty za poskytování vzdělávání a školských služeb,
g) povolení a zrušení individuálního vzdělávání žáka osvobození od povinnosti docházet do školy
h) zařazení do ŠJ, ŠD a ŠK, pokud počet přihlášených dětí přesáhne počet dětí, které lze přijmout
i) zařazení dětí do speciálních základních škol, zvláštních škol a školských zařízení jim sloužících a do praktických škol.
Proti těmto rozhodnutím lze podat odvolání do 14 dnů od doručení k MHMP prostřednictvím ředitele školy. Termín pro vyřízení je 30 dnů od doručení odvolání.
3. Postup při vyřizování stížností, oznámení a podnětů
Stížnosti směřující proti postupu ředitelky školy nebo školského zařízení při jeho rozhodování ve věcech stanovených v § 165 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb. a v § 24 odst. 3 zákona č. 109/2002 Sb. budou vyřizovány podle § 175 zákona č. 500/2004 Sb.
4. Pracovníci oprávnění přijímat a vyřizovat stížnosti, podněty a oznámení
Pracovníci oprávněni přijímat a vyřizovat stížnosti, podněty a oznámení v souladu s § 175 zákona č. 500/2004 Sb.:
Mgr. Zdenka Chaloupecká, ředitelka školy - tel. 233 544 562
V případě její nepřítomnosti:
Mgr. Radka Cvejnová, zástupkyně ředitelky školy – tel. 233 544 562
Mgr. Petra Brožková, zástupkyně ředitelky školy - tel. 233 544 562
Mgr. Alena Sýsová, zástupkyně ředitelky školy pro ŠPP – tel. 233 544 562
Tito pracovníci jsou zároveň oprávnění poskytovat informace podle čl. 8 odst. 2 Pokynu MŠMT pro školské úřady, ČŠI a ředitele škol, předškolních a školských zařízení k zajištění úkolů, vyplývajících ze zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím:
5. Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace:
1. Žádost se podává ústně nebo písemně.
2. Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta, nebo ji žadatel považuje
za nedostatečnou, je třeba podat žádost písemně.
3. Žádost je podána dnem, kdy ji obdržel povinný subjekt (škola).
4. Z podání musí být zřejmé, komu je určeno a kdo je činí.
Nejsou-li v žádosti tyto údaje, není žádost podáním ve smyslu tohoto zákona a odkládá se.
5. Vedení školy:
- posoudí obsah žádost a poskytne požadovanou informaci ve lhůtě do 15 dnů od přijetí podání nebo upřesnění žádosti,
- v případě, že není zřejmé, jaká informace je požadována, vyzve do sedmi dnů od podání žadatele k upřesnění,
- v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto skutečnost oznámí do 3 dnů žadateli,
6. Pokud nebude možno žadateli vyhovět, bude o této skutečnosti vydáno rozhodnutí podle § 15 zákona 106/1999. Proti tomuto rozhodnutí lze podat odvolání do 14 dnů prostřednictvím školy k příslušnému nadřízenému orgánu (§ 16).
Informace jsou poskytovány za úhradu nákladů spojených s vyřizováním žádosti dle sazebníku.
|
1. |
Tisk/kopie |
A4 černobílá (jedna strana) |
3,- |
|
A4 barevné (jedna strana) |
12,- |
||
|
A3 černobílá (jedna strana) |
5,- |
||
|
A3 barevné (jedna strana) |
20,- |
||
|
2. |
Kopírování na technické nosiče (pouze na nosič donesený žadatelem) |
CD, DVD, USB Flash disk |
Bezplatné |
|
3. |
Telekomunikační poplatky |
Meziměstské |
Dle platných tarifů |
|
4. |
Poštovné a jiné poplatky |
|
Dle platných tarifů |
|
5. |
Nahlížení do spisů a vnitřních dokumentů školy |
|
Bezplatné |
6. Přehled nejdůležitějších předpisů, kterými se ředitelka při výkonu své působnosti řídí:
Tyto předpisy jsou k nahlédnutí v ředitelně kdykoli po telefonické domluvě na č. tel. 233 544 562.
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád,
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání,
Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících,
Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů,
Vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání,
Vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku,
Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání dětí, žáků, a studentů se speciálními potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných,
Vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky,
Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních,
Vyhláška č. 107/2005 Sb., o školním stravování,
- všechny předpisy ve znění pozdějších předpisů.
7. Výroční zpráva školy
Výroční zpráva školy za uplynulý školní rok je zveřejněna na webových stránkách školy, uložena v ředitelně a je k dispozici kdykoli po telefonické domluvě.
8. Hlavní dokumenty školy
Školní řád a pravidla hodnocení žáků, vnitřní řád školní družiny, vnitřní řád školní jídelny, provozní řád, školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, rozpočet, spisový řád, zřizovací listina jsou zveřejněny na webových stránkách školy a uloženy v ředitelně a jsou k dispozici kdykoli po telefonické domluvě na č. tel. 233 544 562 nebo 734 859 225.
9. Školní vzdělávací program „Učíme se pro život“, platný od 1. 9. 2023, byl zpracován podle RVP a je zveřejněn na webových stránkách školy, uložen v ředitelně školy a je k dispozici kdykoli po telefonické domluvě na č. tel. 233 544 562 nebo 734 859 225.
Mgr. Zdenka Chaloupecká
ředitelka školy
Informace podle zákona č. 23/2017 Sb., o rozpočtové odpovědnosti
Schválení rozpočtu na rok 2025 - MČ
Rozpočet na přímé vzdělávání na rok 2025 - MHMP
Návrh rozpočtu na rok 2025 na přímé vzdělávání - MHMP
Informace v souladu se směrnicí EU č. 2019/1937
PROJEKTY |
|---|
OP JAK II - Šablony |
|
| Informační plakát OP JAK II - šablony |
NPO - digitalizujeme školu |
|
| Informační plakát NPO |
NPO - digitalizujeme školu |
|
| Informační plakát NPO |
NPO - digitalizujeme školu |
|
| Informační plakát NPO |
o2 Chytrá škola |
|
| Informační plakát o2 Chaytrá škola |
OP JAK - Šablony I |
|
| Informační plakát OP JAK |
Modernizace jazykových učeben |
|
| Informační plakát modernizace jazykových učeben |
Ovoce do škol |
|
| Plakát Ovoce do škol |
Obědy pro děti |
|
| Plakát Obědy pro děti |
AKTUALITY |
|---|
Taneček s Mikulášem |
![]() |
| TJ ZŠ Chabry ve spolupráci se ZŠ Praha-Dolní Chabry pořádá s podporou MČ Praha-Dolní Chabry TANEČEK S MIKULÁŠEM. Akce... |
Úspěchy našich žáků v přespolním běhu |
![]() |
Akrobatická gymnastika |
Ředitelské volno |
| Ve dnech 30. a 31. 10. 2025 uděluje ředitelka školy ředitelské vol... |
Přihláška na školní rok 2025/2026 |
| Přihláška na aktuální rok. |
Kroužek PP - nabídka |




