logotyp

Provozní řád ŠJ

Školní jídelna - výdejna:
vedoucí ŠJ:                  Marcela Dobišová
telefon:                        604748525
e- mail:                         jidelna@zschabry.cz
vedoucí kuchař/ka:        Antonín Kňourek

1) Úvodní ustanovení

Provoz ŠJ se řídí:

  • Vyhláškou č. 107/2005 Sb., o školním stravování v platném znění
  • Vyhláškou č. 84/2005 Sb., o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v příspěvkových organizacích zřízených územními samosprávnými celky, v platném znění
  • Zákonem č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, v platném znění
  • Vyhláškou č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, v platném znění
  • Vyhláškou č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, v platném znění.
  • Základní vyhlášky a předpisy jsou k dispozici u vedoucí školní jídelny a v ředitelně školy.
  • Je dodržován HACCP.
  • ŠJ zajišťuje stravování žáků a závodní stravování vlastních zaměstnanců školy.
  • Závodní stravování nepodléhárežimu placení DPH.
  • Za provoz školní jídelny zodpovídá vedoucí školní jídelny, jí je bezprostředně podřízena vedoucí kuchařka.
  • Za dodržování hygienických předpisů při výdeji stravy pro strávníky je zodpovědná/ý vedoucí kuchař/ka.

2) Organizace školního stravování

  • Školní stravování se řídí výživovými normami stanovenými v příloze č. 1 k vyhlášce č. 107/2005 Sb.
  • Školní stravování se řídí rozpětím finančních limitů na nákup potravin stanovených v příloze č. 2 k vyhlášce č. 107/2005 Sb.
  • Školní stravování zabezpečuje zařízení školního stravování při nadepsané škole.
  • Od 1. 9. 2020 do 30. 6. 2021 bude z důvodu rekonstrukce školní jídelny fungovat pouze výdejna jídla, které bude dováženo ze ZŠ Praha 8, Libčická a z BB Dobré jídlo z Vodochod.
  • Jídelníček je sestavován na základě zásad zdravé výživy a dodržování spotřebního koše vybraných potravin, plnění výživových norem musí být zajištěno.
  • Jídelní lístek sestavuje vedoucí školní jídelny ZŠ Praha 8, Libčická
  • Při podávání oběda mají žáci zajištěný pitný režim.
  • Vyvěšení jídelního lístku viz níže.
  • ŠJ zajišťuje stravování formou konzumace v prostorách provizorní výdejny
  • Do jídlonosičů se jídlo vydává pouze první den nemoci žáka nebo zaměstnance školy.
  • Výdej obědů:                                  11:30 – 14:00 hodin
  • Úřední hodiny vedoucí ŠJ:               7:00 – 14:00 hodin

3) Výše stravného

  • Výše platby za stravování je pro období školní rok 2020 - 2021 stanovena následovně:
    • žáci ve věku   6 – 10 let:           29,- Kč/den
    • žáci ve věku 11 – 14 let:           31,- Kč/den
    • žáci ve věku 15 a více let:         33,- Kč/den
  • Do věkových skupin jsou v souladu s vyhláškou 107/2005 Sb., o školním stravování, v platné znění strávníci zařazování na dobu školního roku, ve kterém dosahují výše uvedeného věku.

 4) Placení stravného

  • Počítačový program pro zpracování účetní evidence stravovaných žáků vyžaduje předem složenou finanční částku, a to do 25. dne v předcházejícím měsíci, tj. platba nejpozději 25. 8. na měsíc září, 25. 9. na měsíc říjen atd.
  • V případě nedodržení termínu úhrady platby na stravu bude strávníkův čip zablokován (strávník nedostane jídlo) a znovu přihlášen, až bude platba uhrazena.
  • Strávník má nárok na oběd jen, pokud má na svém kontě obnos, který plně pokryje cenu oběda. V opačném případě nemůže být strávníkovi oběd vydán.
  • Placení stravného lze provádět:
  1. formou trvalého příkazu na účet školní jídelny, číslo účtu  19- 213498359/0800, KS 308, VS je přidělen každému žákovi individuálně, žák je v systému školní jídelny pod tímto VS uložen, platba je zálohová ve výši:
  • pro žáky ve věku 7 – 10 let     700,- Kč
  • pro žáky ve věku 11 – 14 let    750,- Kč
  • pro žáky ve věku 15 a více let 800,- Kč
         2. formou sporožira – inkasa z účtu, podmínky je nutné předem domluvit s vedoucí ŠJ Marcelou Dobišovou.    Stravné je strháváno v různé výši podle aktuální výše konta žáka. VS stejný jako v bodu 1.

Poznámka k platbám: Při platbě složenkou (složenku vyzvednout na poště, škola již složenky nevydává), přes internetové bankovnictví, pro platbu trvalým příkazem i pro platbu inkasem jako variabilní symbol uvádějte konkrétní číslo, pod kterým je žák v systému školní jídelny uložen.

Při platbě inkasem dá vedoucí ŠJ rodiči číslo sběrného účtu, rodič sdělí vedoucí ŠJ číslo svého účtu a v bance si vyřídí povolení, že je možno inkasovat danou položku 1x za měsíc přímo školní jídelnou.

5) Přihlášky ke stravování

  • Ke školnímu stravování přihlašují žáky rodiče (zákonní zástupci) před zahájením prvního ročníku vyplněním přihlášky ke stravování. Zletilí strávníci se přihlašují sami.
  • Oběd č. 1 má strávník přihlášen automaticky.
  • Dle vyhlášky č. 107/2005 Sb., v platném znění je žákovi poskytováno školní stravování v době školního vyučování.
  • První den nemoci žáka se považuje rovněž za pobyt ve škole a strava je poskytována podle výše uvedených pravidel.
  • Školní stravování je zabezpečeno bezstravenkovým systémem s čipy.
  • Evidence strávníků včetně finančního vypořádání je vedena v počítačovém programu.
  • Strávník si při přihlášení zakoupí u hospodářky školy stravovací čip v hodnotě 150,- Kč.
  • Čip slouží k výběru jídla, přihlašování stravy na ovládacím panelu ve školní jídelně a k výdeji oběda u výdejního okénka.
  • Pokud strávník čip ztratí, musí tuto skutečnost nahlásit co nejdříve osobně nebo telefonicky u vedoucí školní jídelny. Čip bude zablokován proti případnému zneužití a strávník si musí zakoupit nový rovněž v hodnotě 150,- Kč.
  • Při ukončení docházky ke školnímu stravování žák magnetický čip v kanceláři školy vrátí. Zároveň mu bude vrácena uhrazená záloha za čip, a to v případě, že čip nebude poškozený.
  • Za poškozený čip se záloha 150,- Kč nevrací.
  • Pokud strávník zapomene stravovací čip, je mu ve výjimečných případech vedoucí ŠJ vydán náhradní lístek, který odevzdá přímo u výdejního okénka – nepoškozený.

 6) Objednávky obědů

  • Oběd má strávník přihlášen automaticky.
  • Změna je potřeba nahlásit 2 dny předem do 14 hodin

7) Odhlašování stravy

V případě nepřítomnosti žáka ve škole (nemoc, uvolnění z docházky apod.) je třeba oběd odhlásit dle níže uvedených pokynů.
Oběd se odhlašuje některým z následujících způsobů:

  •    osobně u vedoucí ŠJ v kanceláři školy
  •    přes webové rozhraní
  •    e – mailem na adrese: jidelna@zschabry.cz     
  •    telefonicky na čísle 283 852 235, 604748525
 Obědy lze odhlásit 2 dny předem do 14 hodin
  • V případě, že žák není odhlášen ve výše uvedeném termínu, rodiče na příslušný den stravné hradí.
  • Oběd pro žáka si mohou v první den nepřítomnosti žáka vyzvednout rodiče do jídlonosiče ve výdejně stravy mezi 11:30 – 14:00 hodin.
  • Neodhlášený a neodebraný oběd je strávníkovi účtován v plné ceně dle vyhlášky 107/2005 Sb.

o školním stravování v platném znění. Neodebraná strava bude rozdělena mezi ostatní strávníky.

  • Není povinností vedoucí školní jídelny ani školy zjišťovat, proč si žák (strávník) oběd neodebral,

a to ani při dlouhodobějším neodebírání přihlášených obědů.

8) Stav účtu

  • Pokud vzniknout pochybnosti o vyúčtování, odběrech stravy apod., je možno nahlédnout kdykoliv do konta strávníka, případně z něho pořídit výpis.

9) Vyúčtování stravného

  • Trvalé odhlášení strávníka, je třeba oznámit minimálně 48 hodin před ukončením stravování a požádat o zablokování účtu. Zároveň zákonný zástupce doručí vedoucí školní jídelny Odhlášku školního stravování.
  • Po zrušení trvalého příkazu k úhradám bude přeplatek na stravě vrácen na účet, ze kterého byly zálohy zasílány.
  • Vyúčtování měsíčních záloh na stravné je prováděno jedenkrát ročně po ukončení školního roku.
  • Pokud strávník pokračuje ve školní docházce, bude mu částka do výše Kč 800,- ponechána na kontě pro další školní rok, vyšší přeplatky budou vráceny na účet plátce.
  • Výběr z konta strávníka během školního roku (pokud vzniknul přeplatek) je možný pouze bankovním převodem, výjimečně osobně zákonným zástupcem žáka po předložení občanského průkazu.

 10) Doba prázdnin, případně mimořádného ředitelského volna

  • V těchto dnech jídelna až na výjimky nevaří a každý strávník je automaticky odhlášen. O termínech budou zákonní zástupci s předstihem informováni.

11) Jídelní lístek

  • Na každý týden je vyvěšen na nástěnkách v ZŠ, a to:
  • Jídelní lístek je vyvěšován zároveň na internetových stránkách. Naleznete ho na webových stránkách školy www.zschabry.cz  
  • ve výdejně
  • v šatně v hlavní budově školy
  • na objednacím panelu před jídelnou
  • ve vitríně u hlavního vchodu do školy
  • u vchodu do školní družiny

12) Dotazy, připomínky

Případné dotazy, podněty, připomínky a stížnosti ke stravování můžete podat vedoucí ŠJ a vedení školy.

AKTUALITY

Informace k provozu škol od 30. 11. 2020

Od pondělí 30. 11. platí prezenční výuka (ve škole) pro celý 1. stupeň

Informace k provozu škol od 18. 11. 2020

Vážení rodiče,od středy 18. 11. 2020 bude umožněna prezenční výuka pro žáky 1. a 2. tříd.  Výuka bude organizována...

Zápis ze dne 19. 10. 2020

Zápis č. 45 z jednání školské rady při Základní škole Praha – Dolní Chabry, příspěvková organiza...

Zápis ze dne 1. 11. 2019

Zápis č. 44 z jednání školské rady při Základní škole Praha – Dolní Chabry, příspěvková organiza...

Informace k podání přihlášky na střední školu

Uchazeč si může do 1. kola přijímacího řízení podat  přihlášky na 2 střední školy. Rodiče žák...

Karanténní opatření v souvislost s onemocněním covid-19

Třídy 2.B, 3.A, 3.B měly v období od středy 7. 10. do pátku 9. 10. epidemiologicky významný kotakt s...

OŠETŘOVNÉ V DOBĚ UZAVŘENÍ ŠKOL

Rodiče, kteří budou muset v době uzavření škol zůstat doma se svými dětmi, musí standardně informovat zaměstnavatele,...
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
HOME Základní škola Dolní Chabry

Created by © 2011 - 2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy